Panelák Andyho Krausa patrí medzi televízne stálice. Túto jeseň sa dočká svojej desiatej série a podľa mňa neexistuje Slovák, ktorý by nevidel aspoň jednu epizódu. Je to mega-úspešný denný seriál, ktorý za svoju existenciu zlomil nejeden rekord sledovanosti. Keď sa objavili prvé informácie o tom, že Andy Kraus pripravuje pre televíziu JOJ nový seriál, zbystrilo celé Slovensko. A tento týždeň sme sa konečne dočkali premiéry novinky Pod povrchom.

Dej je situovaný do vyššej vrstvy obyvateľov Bratislavy. Hlavným hrdinom je úspešný fotograf Adam (Marko Igonda), ktorý v pilotnej epizóde oslavuje dvadsať rokov manželstva s bývalou modelkou Leou (Lucia Lapišáková). Majú dve krásne dcéry, veľký dom a úspešné kariéry. Ich popularita je taká veľká, že ich výročie je predmetom reportáže v televízii. Adamov najlepší priateľ Viktor (Juraj Rašla) je úspešný právnik, no neustále hľadá svoje šťastie, keďže je ešte stále slobodný. Seriál sa takisto sústredí na Leinho brata Petra (Vladimír Černý) a na jeho manželku Janu (Jana Valocká). Narodilo sa im postihnuté dieťa a každý z nich sa s tým vyrovnáva po svojom, no Peter vidí úľavu jedine v alkohole.

V prvej časti nám bol poskytnutý dostatočne pestrý náhľad do života hlavných hrdinov. Ako už napovedá samotný názov, hlavnou úlohou seriálu bude ukázať divákom, že nič nie je tak, ako sa na prvý pohľad zdá. Dokonalé manželstvo Adama a Ley je naštrbené zdravotnými problémami a minulosťou. Takisto Adam a Viktor majú na rováši nejaké kompromitujúce fotky, o ktorých sa pravdepodobne dozvieme viac neskôr.

Páčilo sa mi, že zo seriálu išiel veľmi moderný „feeling“, no zároveň boli príbehy načrtnuté tak, aby sa v nich vedel nájsť takmer každý slovenský divák. Nádherné prestrihy nočnej Bratislavy ostro kontrastovali s bežnými problémami ako alkoholizmus, súrodenecká rivalita alebo zdravotná prehliadka. Trochu som sa obávala toho, že seriál je do veľkej miery zasadený do luxusného sveta fotografov a modeliek. Predsa len, nie je to každodenná záležitosť. Ukázalo sa to však ako veľmi dobrý ťah – seriál zároveň dvíha oponu a odhaľuje oblasť, ktorá fascinuje mnoho slovenských žien. Dúfam, že Adam bude fotografovať slovenské „celebrity“, čím by seriál dosiahol aj istú autenticitu.

V podstate sa Pod povrchom nedá nič vytknúť. V prvom rade si treba uvedomiť, že sa jedná o slovenský seriál so slovenskými hrdinami, ktorí riešia slovenské problémy. Jeho úlohou je ukázať radosti a strasti, ktoré prináša život. Okrem toho je tu tiež veľké plus v tom, že v hlavných úlohách sa nie sú tí istí herci, ako v každom slovenskom seriáli. Charizmatický Marko Igonda podal hneď v prvej časti vynikajúci výkon. Nehovoriac o Vladimírovi Černom, z ktorého išiel skrz obrazovku naozajstný strach.

Netvrdím, že Pod povrchom je prevratný. Takisto netvrdím, že je to typ seriálu, kvôli ktorému by som si v daný deň zapla televízor. Veľmi však chválim skĺbenie modernej televízie a každodennosti, ktorej čelí každý z nás. Podarilo sa mi pri seriáli vypnúť a pristihla som sa pri tom, ako si vychutnávam herecké výkony. Dnes to teda máme za 8,5/10 pre Andyho Krausa.