Už nejaký čas očakávame s napätím premiéru pôvodného slovenského seriálu Zlomok sekundy. Jedná sa o 14-dielny seriál, ktorý sa prvý septembrový víkend objavil v hlavnom vysielacom čase STV Jednotky z rodiny Rozhlasu a televízie Slovenska. Nie len z ukážok, ale aj z pomerne masívnej reklamnej kampane bolo zjavné, že sa jedná o nevídaný projekt. Napínavý námet seriálu, ktorý sa odohráva v prostredí cestných záchranárov napísala Petra Kolevská a všetky epizódy režírovala Ľuba Vančíková. Zlomok sekundy okrem menovaného vyniká aj špecifickou hudbou, ktorá bola skomponovaná na jeho účely Ľubomírom Horňákom.

Z mnohých dejových línií sú však kľúčové hlavne tri – Barbore Janotovej (Klára Issová) zomrel pri tragickej automobilovej nehode manžel Dávid (Vladimír Kobielsky) a ona sa pokúša vnútorne vysporiadať s touto udalosťou. Do jej života vstupuje Eugen Jevan (Roman Luknár), ambiciózny právnik a bývalý spolupracovník ŠTB. V seriáli vystupuje ako tajomná postava so zlými úmyslami. V druhej línii môžeme sledovať osud Barborinho brata Petra Vajana, ktorý prežíva svoje trápenia s dcérou v puberte. V neposlednom rade sa seriál zaoberá životom Martina Belana (Martin Mňahončák), ktorý je pracovníkom Car Crash Assistance. Prináša autentický pohľad nie len do situácií záchranárov, ale aj na ich každodenný život.

Hneď v úvodných minútach ma však rozladilo, že Klára Issová, ktorá pochádza z Čiech, bola dabovaná do slovenského znenia. Mnoho Slovákov si stále berie Češky, nevidím v tom osobne problém, aby to tak bolo aj v seriáli. Zvuk aj celkovo bol veľmi rušivou súčasťou seriálu. Prítomnosť slovenských hercov, ktorí hrajú pomaly v každom seriáli je však pochopiteľná. Tým, že televízna produkcia stagnovala dekádu, je bežné, že tých istých vídame v rôznych projektoch, čo tiež súvisí aj s veľkosťou televízneho trhu. Nechápte ma zle, ich výkony sú na štandardnej dobrej úrovni. Nemám voči nim výhrady, postavy sú uveriteľné a príjemné.

Najväčší problém Zlomku sekundy vidím práve vo vysielacom čase. Moje prsty doslova chceli prepnúť na konkurenčnú televíziu a užiť si premiéru projektu Československo má talent 2. Je to naozaj škoda, lebo seriál má potenciál. Aj keď sa nevyhol slovenským klišé (napríklad dialógom bez hlbšieho zmyslu), je to celkom sľubné. Najzaujímavejšia dejová línia bola podľa mňa v Car Crash Assistance, kde je okrem pohľadných mladých mužov aj prísľub zaujímavých zápletiek.

Zlomok sekundy hodnotím vlažnými 6,5/10. Ťažko sa udržiavala pozornosť, keďže je epizóda dlhšia než klasických 40 minút. Taktiež sa mi nepozdávalo trochu prehnané množstvo pozadných príbehov všetkých postáv, ktoré majú priestor len 14 epizód, úvodný diel preto na mňa pôsobil dosť zmätočne. Dajte mu však rozhodne šancu, Zlomok sekundy je príjemným vánkom v slovenskej seriálovej produkcii.