Lip Service

Extra, News, Recenzia január 9., 2011

Lesbičky sa vracajú – a tentokrát so škótskym prízvukom! Zabudnutá miniséria Lip Service z britských ostrovov má všetko, čo skalný divák potrebuje k životu – krásne ženy, alkoholu potokom a hlboko komplikované, no prekvapujúco sviežo spracované vzťahy.

Frankie (Ruta Gedmintas, The Tudors, The Borgias) sa vracia do Glasgowa na pohreb svojej tete, ktorá ju vychovala po smrti jej rodičov. Už z tejto vety vám musí byť jasné, že seriál Zlé jazyky nie je nič pre ľudí so slabými žalúdkami, či túžbou po jasnejších zápletkách. V škótskej domovine stretáva svoju bývalú Cat (Laura Fraser, Príbeh rytiera, Casanova), ktorá sa na Frankie pokúša zabudnúť v objatí veľmi, veľmi, veľmi sexy policajtky Sam (Heather Peace). V Catinom byte a živote sa poneviera jej neschopný brat Ed (James Anthony Pearson), ktorého jedinou úlohou v celom seriáli je hádzať zamilované očká po Tess (Fiona Button, Midsomer Murders), ktorá je zamilovaná do hlásateľky Lou (Roxanne McKee, 42. najsexy žena na svete podľa magazínu FHM), ktorá má aféru so svojím kolegom…

Teraz viete, prečo by sa na to rady pozerali vaše mamy, ale čo ponúka Lipáč vám? Ak sa prenesieme cez soapkovosť celej premisy, seriál Lip Service divákovi pripomína, že s lesbičkami nikdy nie je nuda. Chodia do práce, večer si idú vypiť, vyvádzajú somariny a zamilujú sa v každej štvrtej scéne – presne ako hociktorý bona fide protagonista náhodnej drámy lomítko komédie. Čo sú veci, na ktoré našinec pod vplyvom mainstreamových drám rýchlo zabúda. V bežnej a paradoxne aj špecializovanej dráme sú lesbičky nositeľom tragédie, čo predsa odporuje všetkému, čo nás porno naučilo. Ale tomu robí Lipáč koniec!

Seriál prináša aj základné ponaučenia o živote. Dobro zvíťazí, pokiaľ nadržaná fotografka nemá v pláne niečo iné a zlo je potrestané podľa uváženia a náhody. Toto všetko robí Lip Service ideálnym seriálom pre celú rodinu, nebyť tých nepríjemných intímnych scén, ktorých je epizóda čo epizóda natrieskaná tesnejšie ako krabička od sardiniek. Ts, ts, ts. Zlá BBC, zlá!

Nevýhodou kolečka každého s každým je výskyt párov, ktoré nemajú žiadnu chémiu, ale za ne to viac než trochu uťahuje Laura Fraser a Heather Peace, ako i úplne nevyžiadaná dvojka James Pearson a Fiona Button. Keď sa tieto panie herečky (a James) objavia na obrazovka, je to radosť pozerať.

Ďalšou kuriozitou seriálu je jeho neúmyselná sureálna „zabudnutá“ atmosféra.  Nakrúcal sa minulú zimu a v archívoch BBC naň padal prach prakticky celý rok. Vďaka tomu zahliadnete veci, ktoré sú „so 2009“, ako jeden z starších dizajnov Facebooku, Windows Vista a iPhony. Je zlaté vidieť dobrý product placement v praxi po tom, ako dokonale premrhal svoj čas.

Prvá séria nezostane jedinou. BBC Three zakúpila druhú sériu, dátum jej premiéry však zostáva neznámy.

Trailer na tento fantastický seriál zo zabudnutého rohu BBC Scotland: